fredag 23. januar 2009

RORAKutstillingen i oktober-08


...oktoberutstillingen til RORAK 11 og 12 oktober nærmer seg med stormskritt, og jeg har knapt nok tid til å tenke på annet.
Som lotteriansvarlig er det mye som skal ordnes, bla. tigge gevinster, reise rundt å hente gevinstene, skrive og svare på mailer, en hel del møter i utstillingskomiteen osv.
Å hente gevinster er heller ikke lett uten bil, men heldigvis har jeg gode venner i klubben som er villige til å være med meg nordjæren rundt;) Tusen takk, Line og Signe!!
Kjellerstua mi begynner å fylles opp med kasser og poser med gevinster, og det skal bli godt når alt er borte og man kan se gulvet igjen:)
Jeg har bestemt meg for å stille ut Berta, som jeg ikke har stilt ut siden RORAK i mars (påskeutstillingen) Da gjorde hun det meget bra, hun fikk veldig fine bedømminger og ble nominert og fikk flere stemmer i panelet.
Desverre hadde flere dommere reist hjem, så det ble loddtrekning, og Berta tapte desverre BIS på loddtrekning.
Det skal bli spennende å ha henne med på utstilling igjen.
Santi har jeg bestemt at skal få slippe utstillinger, siden han ikke liker det. Jeg hadde ham med til Kalstad i sommer, og han fikk sin Grand Internasjonal Champion tittel der.
Da hadde jeg ikke stilt ham ut på nesten ett år. Den andre dagen i Karlstad ble han dømt av dommer og ragdolloppdretter Jörgen Frithiof, og fikk sitt første CACE (det første certet mot Europachampion) og han ble nominert. Han oppførte seg som en engel på dommerbordet, og det syntes jeg var en verdig avslutning på hans utstillingskarriære:)
Berta gjorde det bra på høstutstillingen også, og mangler nå ett sertifikat til å bli champion.
Det håper jeg at hun kan ta sommeren-09 når hun er kommet i kondisjon etter kullet sitt igjen.
Selv hadde jeg det så travelt med loddstanden at jeg såvidt fikk tid til å bære henne frem til dommerbordet.
Jeg fikk heller ikke tid til å snakke med besøkende, så jeg beklager så mye til de som ikke fant meg ved buret og som ville prate. Jeg tar meg gjerne en prat senere;)
Et avkom etter Santi ble også stilt, Rag Luceritos Adore Tirana (RAG n) som er eid og oppdrettet av Kjersti Eliassen. Tirana fikk også fine bedømmelser, men pelsstellet kunne ha vært bedre, så det ble ny bading da vi kom hjem til meg etter utstillingen.
Tirana har fått det beste fra mor og far, og hun går videre i avl hos Kjersti.(Rag Luceritos)
På lørdagskvelden hadde vi en koselig bankett på hotell Residence i Sandnes, der styret i RORAK, utstillingskomiteen, dommerne og noen av utstillerne fikk en deilig 3 retters middag. Anne Veland og den finske dommeren Veikko Sarela laget "show" og vi lo så vi holdt på å trille ned fra stolen.
Et virkelig vellykket arrangement.
Søndagen var like travel, og jeg var imponert over at det var 3 ragdoll ungdyr i panelet, som alle har gode kvaliteter. Men likevel ble de slått av Line Kommedal sin Maine Coon,(N) Lurvens Etienné fra Carina Bjurans oppdrett, som ble enstemmig BIS. Gratulerer så mye, Line, med en helt fantastisk katt!
Lotteriet fikk inn ca 13 000 kroner i løpet av helgen, og jeg er kjempestolt! Tusen takk til de som hjalp meg på standen, og til alle som donerte gevinster og de som kjøpte lodd og som ellers bidro med at lotteriet ble som det ble. Jeg er dere evig takknemlig!
Håper neste års lotteri og utstilling blir like bra!
Da skal jeg overlate lotteriansvaret til noen andre, da jeg synes at å være lotteriansvarlig på to utstillinger etter hverandre er nok;)

Ingen kommentarer: