mandag 16. februar 2009

En koselig utstillingshelg er over.



Nå er jeg kommet meg til hektene igjen etter en veldig trivelig utstillingshelg i Bergen.

Diva ble badet onsdagen, da jeg fant ut at pelsen hennes trengte noen dager på å komme i perfekt kondisjon til utstillingen, og jeg fikk igjen låne føhneren til Solveig. Tusen takk!!
Det gikk mye bedre å bade og føne henne denne gangen, og hun stod faktisk stille i dusjen;)

Jeg skulle sitte på med Olav og Rune (Jatobas), og de kom og hentet oss fredags ettermiddag. Vi var litt smånervøse for føret på veien, i ogmed at det var bitende kaldt og snø, men bortsett fra å stå over en ferje på Bokn, så gikk turen veldig greit.
(Jada, mor, Rune kjørte veeeldig forsiktig, det må vi jo når vi har dyrebar last med oss!)

Vi kom oss vel frem, og jeg ble satt av der jeg skulle bo.
Jeg kom meg tidlig til sengs, noe som er greit når man skal på utstilling dagen etter, og hadde ikke problemer med å stå opp klokka 6 lørdags morgen;)

Vi fant lett frem til utstillingshallen, men veterinærsjekken tok veeeldig lang tid, så det var godt vi var tidlig ute. Jeg fikk hengt opp burpynten, som også var ny for anledningen, i rødt og sort med stjerner på. Den ble kjempefin, og passet perfekt!!
Diva syntes det var greit å være i buret, og la seg til med en gang.
Det er alltid like spennende å ha med seg en ny katt på utstilling, for man vet aldri helt hvordan den kommer til å reagere, men hun tok det hele med stormende ro.

Lørdagen skulle Diva ha Marie Westerlund som dommer, og hun fikk en helt fantastisk bedømming av henne. På bedømmingsseddelen skrev hun et stort hjerte med alt "supert" inni. Jeg kunne knapt nok ha fått en bedre bedømmelse. Marie lurte på hvorfor de ikke delte ut en valentinspris på valentinsdagen, så hun skrev likegjerne "Be my valentine" på dommerseddelen, og lurte på om hun kunne få ta henne med seg hjem:)
Hun nominerte henne, og dermed skulle hun være med i panelet og kjempe om Best in Show.
I panelet var det mange flotte katter, bla. ei nydelig Maine coon padde, Chyntia, fra (N) Kitiara, Linda Reiersens EC (N)Fodneheias Noomi, (som er Juniorwinner, DSM og årets katt i NRR 06, 07 og 08). Diva, Chyntia og Noomi fikk alle 2 stemmer hver av dommerne, og siden det ikke var noen skilledommere som kunne avgjøre resultatet, ble det foretatt loddtrekning. Det var Chyntia som gikk av med seieren. Gratulerer til eieren med BIS'en!!:)

På søndagen var Diva oppe hos Steven Jones, og også han nominerte henne.
Maine coonjenta ble desverre ikke nominert denne dagen (noe jeg syntes var veldig synd), og Diva møtte Noomi og 4 andre katter i panelet.
Spenningen var til å ta og føle på da dommerne så på kattene, og skulle stemme.
Diva fikk to stemmer, så fikk Noomi to, og så fikk Diva en til, og så...enda en stemme til Diva:D Jaaaaa!!! Diva ble Best in Show!!!
Så utrolig gøy det var!!!...og attpåtil når hun slår "årets katt":D




De andre RORAK-kattene gjorde det også bra, og det ble mange BIV'er, nomineringer og noen BIS'er:)
Jeg traff mange hyggelige mennesker i løpet av helgen, både folk som tilhører Bergensdistriktet, og andre folk jeg kjenner via Kattoteket, katteforumet vårt.
Utrolig koselig å treffe folk med samme interesser på denne måten.

Lørdagskvelden var vi ute og spiste på en Tex-Mex resturant på Zackariasbryggen, og også der var vi sammen med flere trivelige utstillere.
Jeg er vel det man kan kalle "ganske sosial" av meg, så jeg setter stor pris på at vi kan samle en gjeng og gå ut å spise sammen. Det er mye koseligere enn å spise alene!

Turen hjem gikk veldig greit, og vi klarte å time ferjene godt, slik at vi slapp å vente noe særlig. Vi var vel hjemme i ti tiden, og da var jeg helt pumpa.
Selv om det er veldig gøy, tar det på å være på katteutstilling en hel helg;)

Berta har kun en uke igjen til fødsel nå, og jeg ser hun synes det begynner å bli tungt. Hun ligger mye, og når hun går, vagger hun over gulvet og magen svinger fra side til side. jeg har kjøpt inn diverse ting som jeg skal ha klart til fødselen, bla. kladder (tisseunderlag, slike man bruker på sykehusene) til å ha i fødekassen.
De er veldig greie å dekke bunnen med, siden de suger til seg fuktighet, og de er lett utskiftbare under fødselen.
Jeg kjenner det litt i magen, for det er to år siden forrige kull nå, og jeg merker at man glemmer fort hvordan det var.
Jeg krysser fingrene for at dette går greit, og selv tror jeg det kommer 5-6 kattunger.

Denne uken blir også travel, med møter både på jobb og i katteklubben.
Tiden går så alt for fort, og jeg vet ikke hvor ukene blir av. Det var jo nettopp jul!!
Vi har også hatt snø her i Stavanger, som faktisk har ligget i nesten to uker:)
Jentene mine har vært ute i akebakken dagen lang og gått på ski, og bare kommet inn når de ville ha kakao, varme seg, eller ha noe annet å spise.
Minner meg om da jeg selv var liten. Deilig med snø, men nå regner den bort.

2 kommentarer:

LadyBugs sa...

Hej Silje,

Ett stort GRATTIS till BIS-et!!!Vilken tjej, hon är ju helt underbar:)
Lycka till med kommande bebisar!

Kram/
Maria

Ragstars sa...

Tusen takk for gratulasjoner og lykkeønskninger, Maria!
Du har vel også snart smått på gang? Din Viktor er jo bare til å ete opp:P

Silje